Forum: NGINX Compression with Caching

2974d09ac2541e892966b762aad84943?d=identicon&s=25 nginxsantos (Guest)
on 2014-08-27 14:02
(Received via mailing list)
How can use these two together. Suppose I got an uncompressed response
from
the backend/webserver. I want Nginx to compress the response before
storing
in the cache. Looks like Nginx is first storing the response in the
cache
and then doing a compression before sending the response to the client.
How can we achieve this, any configuration?

Posted at Nginx Forum:
http://forum.nginx.org/read.php?2,252885,252885#msg-252885
2974d09ac2541e892966b762aad84943?d=identicon&s=25 nginxsantos (Guest)
on 2014-09-01 09:21
(Received via mailing list)
Any thoughts on this?

Posted at Nginx Forum:
http://forum.nginx.org/read.php?2,252885,252979#msg-252979
A8108a0961c6087c43cda32c8616dcba?d=identicon&s=25 Maxim Dounin (Guest)
on 2014-09-01 11:41
(Received via mailing list)
Hello!

On Mon, Sep 01, 2014 at 03:20:23AM -0400, nginxsantos wrote:

> Any thoughts on this?

As you already found out, nginx stores responses as got from the
backend server.  If you want to store compressed responses - they
have to be returned compressed by the upstream.  If your upstream
server doesn't do this - you can add an additional proxy layer
(e.g., in the same nginx instance) to do this.

Note though, that if you'll store compressed responses in the
cache, you'll have to take care of uncompressing them as
appropriate for clients which doesn't support compression (gunzip
module can do this, see http://nginx.org/r/gunzip).

--
Maxim Dounin
http://nginx.org/

On Mon, Sep 1, 2014 at 6:41 AM, Maxim Dounin <mdounin@mdounin.ru> wrote:

> (e.g., in the same nginx instance) to do this.

--
"Lute pela sua ideologia. Seja um com sua ideologia. Viva pela sua
ideologia. Morra por sua ideologia" P.R. Sarkar

EITA - Educação, Informação e Tecnologias para Autogestão
http://cirandas.net/brauliobo
http://eita.org.br

"Paramapurusha é meu pai e Parama Prakriti é minha mãe. O universo é meu
lar e todos nós somos cidadãos deste cosmo. Este universo é a imaginação
da
Mente Macrocósmica, e todas as entidades estão sendo criadas,
preservadas e
destruídas nas fases de extroversão e introversão do fluxo imaginativo
cósmico. No âmbito pessoal, quando uma pessoa imagina algo em sua mente,
naquele momento, essa pessoa é a única proprietária daquilo que ela
imagina, e ninguém mais. Quando um ser humano criado mentalmente caminha
por um milharal também imaginado, a pessoa imaginada não é a propriedade
desse milharal, pois ele pertence ao indivíduo que o está imaginando.
Este
universo foi criado na imaginação de Brahma, a Entidade Suprema, por
isso
a propriedade deste universo é de Brahma, e não dos microcosmos que
também
foram criados pela imaginação de Brahma. Nenhuma propriedade deste
mundo,
mutável ou imutável, pertence a um indivíduo em particular; tudo é o
patrimônio comum de todos."
Restante do texto em
http://cirandas.net/brauliobo/blog/a-problematica-...
56080a668b706e94fb2bbe9ee727d006?d=identicon&s=25 Reinis Rozitis (Guest)
on 2014-09-01 14:19
(Received via mailing list)
> is there is roadmap for ETags? I really miss that on nginx...

What do you mean by that?

http://nginx.org/en/docs/http/ngx_http_core_module.html#etag on by
default
since 1.3.3.

rr
6a70ee760ffc6386286c33ac166f6c63?d=identicon&s=25 Patrick Laimbock (Guest)
on 2014-09-01 14:24
(Received via mailing list)
On 01-09-14 14:18, Reinis Rozitis wrote:

> What do you mean by that?
>
> http://nginx.org/en/docs/http/ngx_http_core_module.html#etag on by
> default since 1.3.3.

And from http://nginx.org/en/CHANGES

Changes with nginx 1.7.3                            08 Jul 2014

*) Feature: weak entity tags are now preserved on response
    modifications, and strong ones are changed to weak.

HTH,
Patrick
37c2f84d786ea8802dc641311820b503?d=identicon&s=25 Bráulio Bhavamitra (Guest)
on 2014-09-01 14:34
(Received via mailing list)
Thanks Patrick, I meant weak etags, happy to see them on 1.7.3!

On Mon, Sep 1, 2014 at 9:24 AM, Patrick Laimbock <patrick@laimbock.com>
wrote:

--
[...]

on 2014-09-02 09:12
(Received via mailing list)
Thanks....

I am not sure why we don't first compress and then store the same in the
cache. In this way, we don't have to compress the content each time (if
the
client is asking for a gzipped content) before sending to client.

I am not able to understand why it is currently designed thisway,

Posted at Nginx Forum:
http://forum.nginx.org/read.php?2,252885,253009#msg-253009
Existing account

No account? Register here.